Summa sidvisningar

lördag 2 januari 2016

Nytt år... nu kör vi!

Okej... Mitt förra försök gick pinsamt dåligt och jag var inte riktigt där i tanken och känslan men nu har jag tagit ett beslut!

Jag gillar inte dieter och jag har provat ett antal och ja, alla fungerar men så fort man slutar så kommer allt tillbaka igen.
Det som har fungerat bäst var faktiskt när jag körde ViktVäktarna för... 13 år sedan (eller 12 1/2 för att vara mer exakt).
Jag körde stenhårt på det i 6 månader och gick ned 24 kg... och jag höll mig efteråt och stannade på min målvikt i flera år.
Så om jag har klarat det förut så ska jag banne mig klara det igen!
Så idag gick jag med i deras online verksamhet...
Nu är det dags att skärpa sig.
Förra gången, för 12 1/2 år sedan vägde jag närmare 90 kg och gick ned till 63kg.
Idag ställde jag mig på vågen och insåg att jag nu passerat min "aldrig över gräns" med 11 kg...
Jag väger idag 80,6 kg... min "aldrig över gräns" var alltså 70 kg... som jag hade som en gräns jag ej fick passera.
Nu har jag passerat den med råge och även om jag inte är fet så mår jag inte bra i kroppen i denna vikt. Jag får ont i knäna och ont i ryggen.
Nu är det slut med det!
Min målvikt denna gång är 64 kg och det är fullt möjligt!
Så, en gång i veckan ska jag göra en summering här igen, för att komma igång och pressa mig själv.

Nu har jag laddat ned appen och ska lära mig det nya, för mig lite röriga, systemet.

Ha det gott <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar