Summa sidvisningar

tisdag 26 februari 2013

Invägning igen... Efter 2 veckor!

Ok... idag var det dags att stå på vågen igen. Lika läskigt och oroväckande varje gång!

Start vikt: 75.9
Efter en vecka: 73,3

Idag: 72,5
-0,8 på en vecka! Puh!
2 veckor -3,4

BMI idag är: 23,9

Bara 8,5 kilo kvar
Det verkar funka bra än så länge... trots att jag följer ett 10 år gammalt program.
Och visst, det kanske är så att det skulle fungera bättre och snabbare och lättare med det nya men jag tror att det är viktigt att man inte går ned i vikt för snabbt oxå för jag vill att huden ska hinna med och minska på ett snyggt sätt så jag slipper ha en massa häng!

Läste just på någon träningssida att:
Även om ditt BMI är normalt kan du ligga i riskzonen för vissa hälsoproblem om ditt midjemått är för stort. För kvinnor bör midjemåttet vara under 80 cm och för män 94 cm.
Så jag har lite att jobba på där...


Börjar känna mig rätt frisk nu så det är dags att starta träna lite smått igen. Kommer börja hemma på Crosstrainern vi har i vardagsrummet och jag tror jag ska följa appen Tabata Timer.
Den är upplagd så att man tränar stenhårt i 20 sek, vilar i 10 sek och tränar hårt i 20 och vilar i 10... i sammanlagt 4 minuter.
Det ska tydligen vara ett optimalt intervall system.
Sen får man välja själv vad man ska göra för träning, det ska tydligen funka oavsett tränningsgren.

Har börjat fundera över om jag ska anmäla mig till Vårruset... (och senare midnattsloppet eller tjejmilen) då finns det ett mål som kanske håller motivationen till träning lite högre...
Jag har sprungit både Vårruset och Tjejmilen några ggr förut men har tränat fel och fick problem med mitt vänstra knä.
Så jag behöver ett par riktiga löparskor och börja försiktigt med intervaller så borde iaf Vårruset gå att genomföra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar