Summa sidvisningar

tisdag 19 februari 2013

Invägning

Så... Idag är det den där "magiska" och lite jobbiga dagen då det är dags att väga sig igen...
För exakt en vecka sedan stod vågen på 75,9 och idag visade den: 73,3 kg
En minskning med 2,6 kilo på en vecka!
Det betyder att det är 9 kilo kvar (ensiffrigt!!!)
Jag är väl medveten om att första veckan brukar vara en rasar vecka då kilona springer iväg...
Som kvinna är det vanligast att tappa 0,5 -1,0 kg i veckan.
Så jag hoppas på 1 kg i veckan men mest realistiskt är det nog att tänka 0,5 kg för att inte bli besviken.
När jag väger 68,3 har jag nått mitt första delmål... 10% av startvikten.
10 % av start vikten på 75,9 är 7,59 kg

Mitt BMI när jag startade för en vecka sedan låg på 25,1 (25-30 räknas som övervikt, 20-25 som normalvikt, under 20 som underviktig och över 30 som rejält överviktig).
Idag ligger mitt BMI på 24,2 så kallad normalvikt (om vi nu ska följa normer...)

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar